lördag 1 juni 2013

Virkad luciakrona

Lucia 2011 var Lillasyster 5månader gammal. För liten för att ha en hård plastluciakrona på sej men inte för liten för att lussa! Jag bestämde mej därför för att virka en egen luciakrona till Lillasyster. Efter att ha kollat in många luciakronor på nätet bestämde jag mej för att göra en egen modell. Jag föll inte riktigt för några av de kronor som fanns då jag ville ha ljuslågorna lite mer oregelbundna i formen. Dessutom ville gärna Storbror kunna använda sej av kronan och då behövdes en krona där storleken gick att justera fram och tillbaka.



När kronan var färdig fanns ännu lite tid kvar och jag kom därför på att Lillasyster behövde ett tärnljus. Ett elektriskt ljus kändes inte som ett alternativ med en liten tjej som konstant äter på allt hon ser. Ett virkat ljus med en liten bjällra i själva ljuset fick det bli (bild kommer senare när jag lyckats hitta ljuset i någon jullåda på vinden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar